Comhem TV nere

Tidigt på morgonkvisten får jag reda på att “Comhem finns inte i ditt område” när jag tittar på driftstatus. Jag väntar till 08:00 och ringer upp supporten och får då reda på att även växeln ligger nere. Så småningom dyker denna bild upp på driftstatus. Här står “2020-12-29 08:05 – Avbrott TV i hela landet
Vi har för närvarande avbrott på tv tjänsten i hela landet.
Felavhjälpning pågår och vi ber om ursäkt för de besvär detta orsakar.” 

Kan det vara ännu ett problem med dokumentation samt ITIL? Du vet du frågar vem som fixar detta och det andra och du blir hänvisad till “Börje på disken…” som, i sin tur, hänvisar till “Kajsa på lunchen…” och så vidare. Det blir ännu tuffare nu i dessa tider med pandemi. Frågan är om detta gäng har tekniker till att ordna uppkopplingen och hur mycket vi får tillbaka på våra räkningar.

Klockan 9 ser jag detta inlägg på driftsbloggen “Uppdatering 09:00
TV-tjänsterna kommer igång nu, verifiering pågår.”

Kan konstatera att tv är igång runt Göteborg nu.

Tagged with:
 

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
Denna webbplats använder cookies. Läs mer här. Tillåter du ej cookies så klicka på