- Om bredbandsbloggen
- Bredband2
- Bahnhof
- Bredbandsbolaget
- Comhem
- Internetleverantör saknas
- Tele 2 Swipnet
- Telenor
- Telia
- Länkvänner
- Comwiq
- Glocalnet
- 3 mobila bredband
- Joors
- wifog
- Hallon
- Bravo bredband
- Cookies
- Ge ditt omdöme på din bredbandsleverantör, kolla vad andra tycker.
- Boxer
- Fellos
- Halebop
- Intressanta bloggar om säkerhet på nätet.
- Intressanta bloggar om IT support
- Vimla
- Ownit Bredband
Är ett lite nyare sällskap när det gäller internet. På många ställen använder dessa fiber med statiska adresser till ditt modem. Vad tycker du om Bredband2:s tjänster? Får du vad du betalar för? Fungerar supporten? Skriv vad du tycker. Du har möjlighet att ge Bredband2:s internettjänst betyg med stjärnorna ovanför ditt inlägg. Välkommen med ditt inlägg och röstning.
Du hittar bredband2 i Malmö och på bredband2.com>>> deras kontaktnummer är 0770-811 000.
[voting]
9 Responses to Bredband2
Lämna ett svar Avbryt svar
Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar.
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.
iis.se bloggflöde
- Har sociala medier nått sin peak?De stora sociala medier-drakarna tappar eller slutar att växa. Nu förutspår experter en ny trend för hur vi svenskar vill använda sociala medier. Inlägget Har sociala medier nått sin peak? publicerades först på Internetstiftelsen.
- Hur smarta är egentligen smarta hem?Elektroniska lås, röststyrda hemlarm och smarta högtalare. Inför Black Friday står smarta prylar högt upp på mångas inköpslistor, och över hälften av svenskarna äger redan minst en uppkopplad pryl enligt Svenskarna och internet 2019. Men är vi verkligen mogna för det internetstyrda folkhemmet? Inlägget Hur smarta är egentligen smarta hem? publicerades först på Internetstiftelsen.
- Många föräldrar saknar kunskap om barnens digitala livInternetstiftelsens rapport Barnen och internet visar att många föräldrar saknar kunskap om barnens digitala liv, som föräldrar till högstadiebarn där bara en tredjedel är väl insatta. Och bara strax över hälften av föräldrarna till mellan- och högstadiebarn känner till de flesta som deras barn kommunicerar med på nätet. Inlägget Många föräldrar saknar kunskap om barnens […]
- En av tio använder vårdappar – äldre ännu inte redoIdag använder drygt hälften av svenskarna digitala sjukvårdstjänster, för att boka tid på vårdcentral eller förnya recept. Men vårdapparna som ersätter läkarbesök har inte slagit igenom på bred front. Inlägget En av tio använder vårdappar – äldre ännu inte redo publicerades först på Internetstiftelsen.
- En av fem tittar på när andra spelar dataspel på nätetFörr var dataspelande något som utövades i ensamhet framför en skärm. Sedan dess har spelandet utvecklats och idag är det vanligt att titta på andra som livesänder sitt spelande. En femtedel av alla internetanvändare i Sverige gör det, enligt Svenskarna och Internet 2019. Men vad är det som lockar? Inlägget En av fem tittar på […]
- Så många deltog i årets Code Week-utmaningÅrets Code Week-utmaning är avslutad, och tusentals elever har provat på programmering genom Digitala lektioner. Över 50 000 kronor har också samlats in till Unicef. Inlägget Så många deltog i årets Code Week-utmaning publicerades först på Internetstiftelsen.
- Lagförslag öppnar för hemlig dataavläsning i brottsutredningarEtt förslag om att polisen ska få installera avlyssningsprogram i mobiler och datorer ska användas mot grov brottslighet, men kritiker menar att det slår mot den personliga integriteten och leder till mindre säkra datorsystem. Inlägget Lagförslag öppnar för hemlig dataavläsning i brottsutredningar publicerades först på Internetstiftelsen.
- Oron för att vara övervakad på nätet ökarNära hälften av internetanvändarna känner sig övervakade på nätet. Särskilt växer oron över att storföretag som Facebook och Google ska inkräkta på den personliga integriteten. Förtroendet för myndigheter är större, men även här har oron vuxit över tid, enligt Svenskarna och internet 2019. Inlägget Oron för att vara övervakad på nätet ökar publicerades först på […]
- Grattis på 50-årsdagen, här är historien om internetDatorn kraschar, men trots nederlaget är datumet 29 oktober 1969 historiskt. Datorer har nu börjat prata med varandra och det första embryot till internet är ett faktum. Följ med på en snabbresa genom historien när internet fyller 50 år. Inlägget Grattis på 50-årsdagen, här är historien om internet publicerades först på Internetstiftelsen.
- Äldre och lågutbildade hamnar utanför när samhällstjänsterna blir digitalaDigitala brevlådor och appar för bank eller kollektivtrafik underlättar vardagen för många. Rapporten Svenskarna och internet 2019 visar dock att alla inte är med på det digitala snabbtåget. Varför halkar vissa grupper efter när samhällstjänsterna flyttar ut på nätet? Inlägget Äldre och lågutbildade hamnar utanför när samhällstjänsterna blir digitala publicerades först på Internetstiftelsen.
- Har sociala medier nått sin peak?
news
J Vaughan Nichols
- Sorry, Apple: For the education market, Chromebook is the clear winner 18 november, 2019
- With Windows Virtual Desktop, the bad old days are coming back 9 oktober, 2019
- Call me crazy, but Windows 11 could run on Linux 17 september, 2019
- Leaving Windows 7? Here are some non-Windows options. 13 augusti, 2019
- WTF, Microsoft? 8 juli, 2019
- Goodbye, tablets 1 juli, 2019
- Suffering through Windows Update 28 maj, 2019
- The end of the desktop? 2 april, 2019
- Don’t waste your money on Office 2019 (says Microsoft) 13 februari, 2019
- 5G or faux G? 23 januari, 2019
Darlene Storm – security is exy
- Easy way to bypass passcode lock screens on iPhones, iPads running iOS 12 18 september, 2018
- Chrome bug that lets sites secretly record audio and video is not a flaw Google says 31 maj, 2017
- US 'might' ban laptops on all international flights & TSA may make you unpack carry-ons 29 maj, 2017
- Appeals court gives Wikimedia thumbs up to sue NSA for 'Upstream' surveillance 24 maj, 2017
- Leak: Secret Facebook rules on what violence, self-harm and child abuse can be posted 22 maj, 2017
- Hackers reportedly hold Disney's newest Pirates of the Caribbean film for ransom 17 maj, 2017
- WikiLeaks posts user guides for CIA malware implants Assassin and AfterMidnight 15 maj, 2017
- Schools in Alabama warn parents about Blue Whale ‘suicide game’ app 10 maj, 2017
- Local cost of a Big Mac decides ransom amount for Fatboy ransomware 8 maj, 2017
- NSA collected 151 million records of Americans' calls, allowed 1,934 to be 'unmasked' 3 maj, 2017
computerworld
- 3 things Google slaughtered this year that still sting 12 december, 2019
- What's in the latest Chrome update? A baked-in hacked-password alarm 12 december, 2019
- Throwback Thursday: Just our way of saying thanks 12 december, 2019
- Microsoft begins Windows 10's 1809-to-1909 compulsory upgrade 11 december, 2019
- Microsoft Teams comes to Linux 11 december, 2019
- Apple is forcing the ad industry to change 11 december, 2019
- Patch Tuesday brings a reprise of the Autopilot debacle, now quashed, and another Win7 nag 11 december, 2019
- 7 reasons Chromebooks are ideal for enterprises 11 december, 2019
- Hey, he said sorry 11 december, 2019
- Blockchain/IoT integration accelerates, hits a 'sweet spot' 11 december, 2019
computer Sweden
- Tyskland drämmer till med GDPR-bot på 100 miljoner
- Matbutiken som byggs av it – maskininlärning ska ge bättre leveranser
- Ledande tysk mobiloperatör ignorerar USAs varningar – väljer Huawei
- Gamestop bekräftar – alla butiker stängs 2020
- Snart färdigfaxat – Ygeman vill se bättre infoutbyte mellan myndigheter
- JDA rullar hem ännu en tung svensk kund
- Ville komma över eftertraktad domän – anlitade torped
- Microsoft lanserar första Office 365-verktyget för Linux
- Knowit köper digitalkonsult i Göteborg
- 2010-talets bästa it-investering börjar på B och är inte ett företag
[…] Bredband2 […]
Tjänsten som Bredband2 levererar är det inget fel på i mitt hus. Däremot om man vill säga upp abonnemanget så är det inte lika kul – de tillämpar 36 månaders bindningstid. Det kommer kosta mig 5.500:- att säga upp abonnemanget nu när jag flyttar eftersom de hävdar att jag inte har nån ångerrätt.
Vi får väl se.
Hejsan Johan och tack för ditt inlägg. Enligt konsumenternas Tele och Internetbyrå har du rätt att ångra avtalet inom 14 dagar efter att du sett ett papper angående ångerrätten. Det vill säga har du skrivit på ett avtal på ett år (på ett papper med din underskrift) har du inte rätt att ångra den så där rakt av. Se mer på http://www.ktib.se/OLD-STRUCTURE/Dina-rattigheter/Efter-kop/Angerratt/
Du skulle dock kunna driva frågan längre och hävda att Bredband2 inte fullgjort sitt avtal och därigenom kunna säga upp avtalet. Läs mer om detta på marknadsdomstolens hemsida om otillbörlig marknadsföring>>>
Lunds Tekniska Högskolas studenttidning riktar stark kritik mot bredband2:s internetabonnemang i deras studentlägenheter.
Uteblivna fakturor, blanka inbetalningskort, felaktiga förseningsavgifter och en näst intill obefintlig kundtjänst. Det är vardagen för flera av internetleverantören Bredband2:s kunder i Lund.
Nu kräver studenterna bättring.
Som student i Lund kan man via det öppna stadsnätet välja mellan sex olika internetleverantörer, däribland företaget Bredband2. På sin hemsida berättar företaget om kundtjänsten som uppger sig ha Sveriges bästa tillgänglighet.
Strul med fakturor
Men Lundagård har varit i kontakt med flera studenter som inte känner igen den beskrivningen. I stället berättar student efter student hur de haft strul med fakturor och att de ringt och mejlat i månader, utan svar.
En av dem är Tamara Pavlovic, masterstudent på LTH.
– Det började med att fakturorna plötsligt uteblev, berättar hon och fortsätter:
– Eftersom jag var ny och dessutom från Serbien hade jag dålig koll på hur systemet fungerade här, jag tänkte att man kanske betalar senare för flera månader i taget. Men då kom en påminnelseavgift. Och när den var betald, kom ytterligare en som var mycket dyrare. Nästa faktura jag fick var blank och omöjlig att betala, berättar hon.
“De lurar sina kunder”
Efter 15 telefonsamtal och flertalet mejl till kundtjänsten hos Bredband2 började Tamara Pavlovic bli orolig. Inte en enda gång fick hon kontakt med någon annan än elektroniska telefonsvarare och först två månader senare fick hon svar via mejl. Då fick hon veta att problemet berott på att de haft en felaktig adress och att hon nu kunde betrakta den blanka fakturan som kompensation.
– De lurar ju sina kunder. Påminnelseavgifterna hade bevisligen rätt adress – men inte fakturorna? Jag blev rädd att allt bara skulle bli värre så jag betalade fast det var deras fel. Flera vänner till mig har fått göra samma sak, man vill bara komma ur det.
Bredband slutade fungera
En annan besviken kund till Bredband2 är juridikstuderande Eric Elander Duque, som haft återkommande strul med fakturorna och vars bredband slutade fungera i över två månader.
– Jag har en sådan ilska inom mig. De fakturerade mig för en tjänst jag inte kunde använda, och även om fakturorna ibland till och med hade för höga summor var det bara att betala. De svarade ju inte på vare sig mejl eller telefon och om man inte betalade kom påminnelserna oerhört snabbt, berättar han.
Flera klagomål
De missnöjda studenterna som Lundagård varit i kontakt med är inte ensamma. AF Bostäder gör varje år en kundenkät där hyresgästerna bland annat får framföra synpunkter på sin internetuppkoppling. Av de sex leverantörerna är det, enligt AF Bostäders VD Rolf Svensson, i princip bara Bredband2 som kritiseras.
– Det stämmer tyvärr, även om de faktiskt fått lite färre klagomål i år i jämförelse med ifjol. Överlag är kunderna nöjda med sin uppkoppling, men just Bredband2 får en del kritik för sin service, säger han.
När Lundagård ringer upp Bredband2 lovar de att återkomma med besked. Efter en veckas tid gör vi åter åtskilliga försök att nå företaget, utan resultat.
Text: Sara Nygren
Foto: Jonas Jacobson
inShare
På prisjakt är det lite oklart med uppsägningstid och det menar även de som givit betyg. Att man inte kommer åt en bra support helt enkelt.
Ute på mac99.se får de dock bättre kritik
Så det verkar som om det skiljer sig beroende på var i landet du kopplar upp dig.
[…] Bredband2 […]
[…] Bredband2 […]
Måste klaga på kundservicen hos Bredband2.
Har haft fakturan skickat till mig på mail sedan jag tecknade abonemanget för ca 1 år sedan. Har inte varit några konstigheter fram till den här måndaden. Tydligen så har Bredband2 haft tekniskt strul och fakturan har inte kunnats skickas ut via mail. Då bör man ju tycka att de borde meddela de kunder som är drabbade och skicka ut det på brev. Men inte då. Hade kanske noterat att det fattats en faktura, om det inte hade skett under december månaden med allt jul/nyårs firande. Istället märker jag att porten är blockerad i slutet av januari strax efter jag precis har betalat en faktura.
Efter jag har ringt(och suttit i telefonkö i 50minuter) så kommer det fram att en faktura saknas. Först då får jag inloggning på hemsidan och kan kolla detta. Inte nog med att internet har blivit blockerad så ska jag betala en påminnelse avgift på det hela. Och hur och vart man blir påmind kunde de på kundmottagningen inte svara på. Så nu sitter man här utan internet och får betala en påminnelseavgift utan påminnelse. Inte heller låser de upp porten även fast jag har sagt upp abonnemanget samt betalat senaste fakturan innan de pengar för den “glömda fakturan” kommer in, och det kunde ta upp till 5 bankdagar…
Tack för ditt inlägg blargsson. Jag skall se om jag kan ge dig lite feedback.
Det är märkligt att du sitter i telefonkö 50 minuter när de skriver “Enligt samlad statistik från Bredbandskollen är vi snabbast i test när det gäller svarstider från åren 2008-2014. För oss är det viktigt att leverera ett pålitligt och snabbt bredband av högsta kvalitet till våra kunder. Att vara snabbast i test 7 år i rad gör oss därför mycket stolta.
Vad är svarstid?
Kortfattat betyder svarstid den tid det tar för en server att svara på en fråga skickad från din dator. Korta svarstider är viktigt för all typ av webbsurf, oavsett om du handlar på nätet, streamar HD-filmer eller spelar onlinespel.” på sidan http://www.bredband2.com/privat/bredband/snabbast-i-test/ . Om du sedan går ut på trustpilot https://se.trustpilot.com/review/www.bredband2.com ser du endast dåliga omdömen. Sedan ser jag de fortfarande har problem med “faktura”.
Du skriver att “porten” är blockerad. Menar du internetporten eller fiber i väggen? Jag antar du har provat att koppla datorn direkt till vägguttaget och undrar då vilken port vi talar om här.
När det gäller nätet just nu är väldigt många dns servrar nere. Jag märker det på hemsidor, ser även problem med mailservrar till stora företag samt föreningar. Kan ha att göra med polisens kap i veckan. Dessa hackers har ju tagit sig in i CGI:s system och det är väl troligt att SÄPO inte hittat alla öppna portar på denna konfigureringen.
Frågan är vad som händer när du kör en ipconfig /renew . Du ser hur du bär dig åt på http://www.drivrutiner.net/drivrutiner/ipconfig.php
Om du inte får någon dns skulle du kunna ändra på den till en öppen typ http://pcsupport.about.com/od/tipstricks/a/free-public-dns-servers.htm jag skriver lite om hur du ändrar din dns på windows. Se mer på http://www.drivrutiner.net/support/windows/dns/
När det sedan gäller betala eller inte tycker jag du skall ta en kopia på fakturan, stryka ett streck över den och skriva denna betalar jag inte då ni inte uppfyller kraven för tjänsten. Vill de inte ge med sig är det allmänna reklamationsnämnden som gäller. Du kan alltid ringa dem och be om råd. Du hittar dem på http://www.arn.se/
Välj INTE Bredband2. Dom har inte lyckats att få en enda faktura rätt. Dom skickar ändå påminnelser trots att
alla deras fakturor är fel. Dom är extremt svåra att nå och om du når fram till supporten så är det som att
prata med en vägg. Epost och via hemsidan svarar dom inte på.
Har stor erfarenhet att beställa tjänster och ta juridisk konflikt men måste tyvärr säga att jag aldrig
upplevt något liknande. Det slutade med att dom skickade kronofogden, jag bestred och som väntat ville dom
inte gå vidare till Tingsrätt.
Håller på och informerar Utsikt i Linköping om Bredband2 och driver att dom ska ta bort dom som leverantör.
Företag som är så dåliga ska bort från markaden.