- Om bredbandsbloggen
- Bredband2
- Bahnhof
- Bredbandsbolaget
- Comhem
- Internetleverantör saknas
- Tele 2 Swipnet
- Telenor
- Telia
- Länkvänner
- Comwiq
- Glocalnet
- 3 mobila bredband
- Joors
- wifog
- Hallon
- Bravo bredband
- Cookies
- Ge ditt omdöme på din bredbandsleverantör, kolla vad andra tycker.
- Boxer
- Fellos
- Halebop
- Intressanta bloggar om säkerhet på nätet.
- Intressanta bloggar om IT support
- Vimla
- Ownit Bredband
- Roliga reklamfilmer
Är ett lite nyare sällskap när det gäller internet. På många ställen använder dessa fiber med statiska adresser till ditt modem. Vad tycker du om Bredband2:s tjänster? Får du vad du betalar för? Fungerar supporten? Skriv vad du tycker. Du har möjlighet att ge Bredband2:s internettjänst betyg med stjärnorna ovanför ditt inlägg. Välkommen med ditt inlägg och röstning.
Du hittar bredband2 i Malmö och på bredband2.com>>> deras kontaktnummer är 0770-811 000.
[voting]
9 Responses to Bredband2
Lämna ett svar Avbryt svar
Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar.
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.
januari 2021 M T O T F L S 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 iis.se bloggflöde
- Studerande allt mer negativa till sin egen skärmtidMer tid på internet, sämre undervisning och större missnöje med sin egen skärmtid. Internetstiftelsens rapport Svenskarna och internet 2020 visar att vårens omställning till distansundervisning har gjort de studerande mer negativa till sin digitala vardag. Inlägget Studerande allt mer negativa till sin egen skärmtid publicerades först på Internetstiftelsen.
- Svenskarnas digitala liv under pandeminHur har coronapandemin påverkat våra liv och våra digitala beteenden? Läs mer om resultaten från Svenskarna och internet 2020, hur den gjorts och hur pandemin påverkat vad vi gör på nätet. Inlägget Svenskarnas digitala liv under pandemin publicerades först på Internetstiftelsen.
- Så har internetvanorna förändrats de senaste 20 årenTillgången till internet har radikalt förändrat vårt sätt att leva och umgås. Här listar vi de förändringar som har påverkat våra internetvanor mest sedan millennieskiftet. Inlägget Så har internetvanorna förändrats de senaste 20 åren publicerades först på Internetstiftelsen.
- Så startade Sveriges äldsta undersökning om våra internetvanorI 20 år har undersökningen Svenskarna och internet sökt svaret på hur internet påverkar människor och samhället. Men hade det inte varit för en nyfiken journalist i Gävle hade undersökningen kanske aldrig blivit av. Inlägget Så startade Sveriges äldsta undersökning om våra internetvanor publicerades först på Internetstiftelsen.
- Möt desinformationsexperten Renée DiResta på InternetdagarnaRenée DiResta är en av världens ledande experter på digital propaganda och spridningen av vilseledande information på sociala nätverk. I november gästar hon Internetdagarna för att tala om hur både sant och falskt om coronaviruset frodas på nätet. Inlägget Möt desinformationsexperten Renée DiResta på Internetdagarna publicerades först på Internetstiftelsen.
- Därför är det viktigt med programmering i skolanIdag är programmering en del av läroplanen i grundskolan. Men om alla barn inte ska bli programmerare varför är det ändå så viktigt att kunna koda? Inlägget Därför är det viktigt med programmering i skolan publicerades först på Internetstiftelsen.
- Möt robotforskaren Kate Darling på InternetdagarnaKate Darling studerar den nya teknikens etiska konsekvenser, och hur samhället kan förbereda sig på AI-revolutionen. I november gästar hon Internetdagarna för att tala om det fördjupade samspelet mellan robotar och människor. Inlägget Möt robotforskaren Kate Darling på Internetdagarna publicerades först på Internetstiftelsen.
- Möt den digitala antropologen Payal Arora på InternetdagarnaPayal Arora studerar digitaliseringen hos världens fattigaste och vad som händer när nästa miljard människor tar steget ut på nätet. I november talar hon på Internetdagarna. Inlägget Möt den digitala antropologen Payal Arora på Internetdagarna publicerades först på Internetstiftelsen.
- Vad är ett demokratiskt samtal i en digital tid?De sociala plattformarna är där vi tar del av nyheter, kunskap och umgås. Det är också en plats för desinformation, propaganda och näthat. Hur säkrar vi ett demokratiskt samtal i en digital tid? Inlägget Vad är ett demokratiskt samtal i en digital tid? publicerades först på Internetstiftelsen.
- Hur säkert är ditt uppkopplade liv?I oktober genomförs den nationella kampanjen ”Tänk säkert” av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, och Polisen. Tillsammans med samarbetspartners belyser man digital kompetens och informationssäkerhet på nätet. Inlägget Hur säkert är ditt uppkopplade liv? publicerades först på Internetstiftelsen.
- Studerande allt mer negativa till sin egen skärmtid
Hackernews
- Researchers Discover Raindrop — 4th Malware Linked to the SolarWinds Attack 19 januari, 2021
- A Set of Severe Flaws Affect Popular DNSMasq DNS Forwarder 19 januari, 2021
- FreakOut! Ongoing Botnet Attack Exploiting Recent Linux Vulnerabilities 19 januari, 2021
- New Educational Video Series for CISOs with Small Security Teams 19 januari, 2021
- Apple Removes macOS Feature That Allowed Apps to Bypass Firewall Security 18 januari, 2021
- Researchers Disclose Undocumented Chinese Malware Used in Recent Attacks 18 januari, 2021
- NSA Suggests Enterprises Use 'Designated' DNS-over-HTTPS' Resolvers 16 januari, 2021
- WhatsApp Delays Controversial 'Data-Sharing' Privacy Policy Update By 3 Months 16 januari, 2021
- Joker's Stash, The Largest Carding Marketplace, Announces Shutdown 16 januari, 2021
- Experts Uncover Malware Attacks Against Colombian Government and Companies 14 januari, 2021
news
Säkerhetsbloggen
J Vaughan Nichols
- Not another Windows interface! 12 januari, 2021
- Fast, faster, fastest: a history of supercomputers from the CDC 6600 to Fugaku 10 december, 2020
- Apple takes the Mac to the cloud 8 december, 2020
- Mass-market Windows on the cloud will be here in the spring 9 november, 2020
- DOJ's antitrust fight with Google: how we got here 20 oktober, 2020
- WTH is happening with Office 365? 13 oktober, 2020
- At this point, 5G is a bad joke 17 september, 2020
- Four operating systems: One device. How the Chromebook will become the universal laptop. 10 september, 2020
- Is Microsoft finally getting its Windows update act together? 12 augusti, 2020
- Outlook Woes: I have no email and I must scream 17 juli, 2020
computerworld
- Google to cut off other Chromium-based browsers from access to services such as Sync 19 januari, 2021
- 14 items of office equipment replaced by iPhone 19 januari, 2021
- Give Google Docs some powerful new shortcuts 19 januari, 2021
- Chrome vs. Edge vs. Firefox: Which is the best browser for business? 19 januari, 2021
- Apple Watch may help in the fight against COVID-19 18 januari, 2021
- For Microsoft’s January patches, no all-clear (yet) 18 januari, 2021
- Easing into the new year with a modest January Patch Tuesday 15 januari, 2021
- Tech event calendar 2021: Upcoming US shows, conferences, and IT expos 15 januari, 2021
- Windows 10 Insider Previews: A guide to the builds 14 januari, 2021
- Apple makes welcome change to 'Big Sur' security for Macs 14 januari, 2021
[…] Bredband2 […]
Tjänsten som Bredband2 levererar är det inget fel på i mitt hus. Däremot om man vill säga upp abonnemanget så är det inte lika kul – de tillämpar 36 månaders bindningstid. Det kommer kosta mig 5.500:- att säga upp abonnemanget nu när jag flyttar eftersom de hävdar att jag inte har nån ångerrätt.
Vi får väl se.
Hejsan Johan och tack för ditt inlägg. Enligt konsumenternas Tele och Internetbyrå har du rätt att ångra avtalet inom 14 dagar efter att du sett ett papper angående ångerrätten. Det vill säga har du skrivit på ett avtal på ett år (på ett papper med din underskrift) har du inte rätt att ångra den så där rakt av. Se mer på https://www.ktib.se/OLD-STRUCTURE/Dina-rattigheter/Efter-kop/Angerratt/
Du skulle dock kunna driva frågan längre och hävda att Bredband2 inte fullgjort sitt avtal och därigenom kunna säga upp avtalet. Läs mer om detta på marknadsdomstolens hemsida om otillbörlig marknadsföring>>>
Lunds Tekniska Högskolas studenttidning riktar stark kritik mot bredband2:s internetabonnemang i deras studentlägenheter.
Uteblivna fakturor, blanka inbetalningskort, felaktiga förseningsavgifter och en näst intill obefintlig kundtjänst. Det är vardagen för flera av internetleverantören Bredband2:s kunder i Lund.
Nu kräver studenterna bättring.
Som student i Lund kan man via det öppna stadsnätet välja mellan sex olika internetleverantörer, däribland företaget Bredband2. På sin hemsida berättar företaget om kundtjänsten som uppger sig ha Sveriges bästa tillgänglighet.
Strul med fakturor
Men Lundagård har varit i kontakt med flera studenter som inte känner igen den beskrivningen. I stället berättar student efter student hur de haft strul med fakturor och att de ringt och mejlat i månader, utan svar.
En av dem är Tamara Pavlovic, masterstudent på LTH.
– Det började med att fakturorna plötsligt uteblev, berättar hon och fortsätter:
– Eftersom jag var ny och dessutom från Serbien hade jag dålig koll på hur systemet fungerade här, jag tänkte att man kanske betalar senare för flera månader i taget. Men då kom en påminnelseavgift. Och när den var betald, kom ytterligare en som var mycket dyrare. Nästa faktura jag fick var blank och omöjlig att betala, berättar hon.
“De lurar sina kunder”
Efter 15 telefonsamtal och flertalet mejl till kundtjänsten hos Bredband2 började Tamara Pavlovic bli orolig. Inte en enda gång fick hon kontakt med någon annan än elektroniska telefonsvarare och först två månader senare fick hon svar via mejl. Då fick hon veta att problemet berott på att de haft en felaktig adress och att hon nu kunde betrakta den blanka fakturan som kompensation.
– De lurar ju sina kunder. Påminnelseavgifterna hade bevisligen rätt adress – men inte fakturorna? Jag blev rädd att allt bara skulle bli värre så jag betalade fast det var deras fel. Flera vänner till mig har fått göra samma sak, man vill bara komma ur det.
Bredband slutade fungera
En annan besviken kund till Bredband2 är juridikstuderande Eric Elander Duque, som haft återkommande strul med fakturorna och vars bredband slutade fungera i över två månader.
– Jag har en sådan ilska inom mig. De fakturerade mig för en tjänst jag inte kunde använda, och även om fakturorna ibland till och med hade för höga summor var det bara att betala. De svarade ju inte på vare sig mejl eller telefon och om man inte betalade kom påminnelserna oerhört snabbt, berättar han.
Flera klagomål
De missnöjda studenterna som Lundagård varit i kontakt med är inte ensamma. AF Bostäder gör varje år en kundenkät där hyresgästerna bland annat får framföra synpunkter på sin internetuppkoppling. Av de sex leverantörerna är det, enligt AF Bostäders VD Rolf Svensson, i princip bara Bredband2 som kritiseras.
– Det stämmer tyvärr, även om de faktiskt fått lite färre klagomål i år i jämförelse med ifjol. Överlag är kunderna nöjda med sin uppkoppling, men just Bredband2 får en del kritik för sin service, säger han.
När Lundagård ringer upp Bredband2 lovar de att återkomma med besked. Efter en veckas tid gör vi åter åtskilliga försök att nå företaget, utan resultat.
Text: Sara Nygren
Foto: Jonas Jacobson
inShare
På prisjakt är det lite oklart med uppsägningstid och det menar även de som givit betyg. Att man inte kommer åt en bra support helt enkelt.
Ute på mac99.se får de dock bättre kritik
Så det verkar som om det skiljer sig beroende på var i landet du kopplar upp dig.
[…] Bredband2 […]
[…] Bredband2 […]
Måste klaga på kundservicen hos Bredband2.
Har haft fakturan skickat till mig på mail sedan jag tecknade abonemanget för ca 1 år sedan. Har inte varit några konstigheter fram till den här måndaden. Tydligen så har Bredband2 haft tekniskt strul och fakturan har inte kunnats skickas ut via mail. Då bör man ju tycka att de borde meddela de kunder som är drabbade och skicka ut det på brev. Men inte då. Hade kanske noterat att det fattats en faktura, om det inte hade skett under december månaden med allt jul/nyårs firande. Istället märker jag att porten är blockerad i slutet av januari strax efter jag precis har betalat en faktura.
Efter jag har ringt(och suttit i telefonkö i 50minuter) så kommer det fram att en faktura saknas. Först då får jag inloggning på hemsidan och kan kolla detta. Inte nog med att internet har blivit blockerad så ska jag betala en påminnelse avgift på det hela. Och hur och vart man blir påmind kunde de på kundmottagningen inte svara på. Så nu sitter man här utan internet och får betala en påminnelseavgift utan påminnelse. Inte heller låser de upp porten även fast jag har sagt upp abonnemanget samt betalat senaste fakturan innan de pengar för den “glömda fakturan” kommer in, och det kunde ta upp till 5 bankdagar…
Tack för ditt inlägg blargsson. Jag skall se om jag kan ge dig lite feedback.
Det är märkligt att du sitter i telefonkö 50 minuter när de skriver “Enligt samlad statistik från Bredbandskollen är vi snabbast i test när det gäller svarstider från åren 2008-2014. För oss är det viktigt att leverera ett pålitligt och snabbt bredband av högsta kvalitet till våra kunder. Att vara snabbast i test 7 år i rad gör oss därför mycket stolta.
Vad är svarstid?
Kortfattat betyder svarstid den tid det tar för en server att svara på en fråga skickad från din dator. Korta svarstider är viktigt för all typ av webbsurf, oavsett om du handlar på nätet, streamar HD-filmer eller spelar onlinespel.” på sidan https://www.bredband2.com/privat/bredband/snabbast-i-test/ . Om du sedan går ut på trustpilot https://se.trustpilot.com/review/www.bredband2.com ser du endast dåliga omdömen. Sedan ser jag de fortfarande har problem med “faktura”.
Du skriver att “porten” är blockerad. Menar du internetporten eller fiber i väggen? Jag antar du har provat att koppla datorn direkt till vägguttaget och undrar då vilken port vi talar om här.
När det gäller nätet just nu är väldigt många dns servrar nere. Jag märker det på hemsidor, ser även problem med mailservrar till stora företag samt föreningar. Kan ha att göra med polisens kap i veckan. Dessa hackers har ju tagit sig in i CGI:s system och det är väl troligt att SÄPO inte hittat alla öppna portar på denna konfigureringen.
Frågan är vad som händer när du kör en ipconfig /renew . Du ser hur du bär dig åt på https://www.drivrutiner.net/drivrutiner/ipconfig.php
Om du inte får någon dns skulle du kunna ändra på den till en öppen typ https://pcsupport.about.com/od/tipstricks/a/free-public-dns-servers.htm jag skriver lite om hur du ändrar din dns på windows. Se mer på https://www.drivrutiner.net/support/windows/dns/
När det sedan gäller betala eller inte tycker jag du skall ta en kopia på fakturan, stryka ett streck över den och skriva denna betalar jag inte då ni inte uppfyller kraven för tjänsten. Vill de inte ge med sig är det allmänna reklamationsnämnden som gäller. Du kan alltid ringa dem och be om råd. Du hittar dem på https://www.arn.se/
Välj INTE Bredband2. Dom har inte lyckats att få en enda faktura rätt. Dom skickar ändå påminnelser trots att
alla deras fakturor är fel. Dom är extremt svåra att nå och om du når fram till supporten så är det som att
prata med en vägg. Epost och via hemsidan svarar dom inte på.
Har stor erfarenhet att beställa tjänster och ta juridisk konflikt men måste tyvärr säga att jag aldrig
upplevt något liknande. Det slutade med att dom skickade kronofogden, jag bestred och som väntat ville dom
inte gå vidare till Tingsrätt.
Håller på och informerar Utsikt i Linköping om Bredband2 och driver att dom ska ta bort dom som leverantör.
Företag som är så dåliga ska bort från markaden.