kanaler
Och det är inte bara i Göteborgsområdet där en rejäl åska tog med sig många tv boxar utan även på andra håll i landet där en fiberleverantör har brott på ledningar. Många av oss som fick en box utslagen blev tvungna att beställa den där gammelmodiga tivoboxen och när då kundtjänst skall beställa tv kanalerna på sin server för order så får de inte kontakt vilket innebär att dina tv kanaler har en irriterande banner som säger ”För att beställa denna kanal ring till com hems kundservice …”.
Tivon får kontakt med nätverket men servern som skall skicka ut krypteringsnycklar till kanalerna strejkar. Problemet startade i Torsdags och är fortfarande inte löst. Vi får väl se hur länge comhem användare är utan riktig tv bild. Frågan är då om comhem ger kompensation när du inte får vad du betalar för. Tänkte jag skulle ringa kundrelationer på comhem och höra vad de säger. Kundtjänsten är inte så där jätteglada att hänvisa er till kundrelationer men de bör ligga på huvudkontoret i Stockholm och då ringer du 08-553 630 00.

Tycker kundtjänsten på comhem fungerar. Jag får löpande samtal som talar om att de har problem med Tivomind som är en tjänst vilken skall tillhandahålla alla dessa tv kanaler. Om du läser ute på driftinformation kan du se de har problem med en massa servrar uppe i Sandviken. Här ligger väldigt mycket av comhems tjänster, 8 stycken vad jag fick höra av kundtjänst, och det kan vara en stor del av problemet.

Ser ut som om comhem har ordnat sina problem med åtkomst för kanaler. Jag hörde från kundservice det var något med Tivominds konfiguration för åtkomst av tjänsten som var problemet. Jag upptäckte även att för att få bort den grå texten på tv guiden räcker det inte med att ansluta och uppdatera under inställningar utan du blir tvungen att starta om boxen. Du har en knapp på baksidan du trycker ner till nollan, väntar fem sekunder, för att sedan trycka igång den igen.

Jag tycker kundtjänst har förtjänat ett bra betyg här. Jag fick löpande uppdatering från kundtjänst om vad som händer i ärendet vilket ju är bra. Framförallt för de 8000 kunder som satt utan telefon, bredband eller tv i området kring Gävle. Här finns mycket från andra kundtjänster att ta lärdom av. Kunder som får information är ofta glada kunder.

Min kritik mot tivoboxen annars är att den är stor och klumpig, fjärrkontrollen känns som något från Flintstones och att jag inte har någon större användning för att spela in filmer jag kan gå ut och se på nätet när jag vill. Fördelarna kan vara detta med att jag kan se det som finns på min egen tv för stunden om jag är långt hemifrån via smartphone eller dator. En annan fördel kan vara trådlös anslutning vilket jag skall prova senare. Jag återkommer med den testen.

 

Tagged with:
 

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
Denna webbplats använder cookies. Läs mer här. Tillåter du ej cookies så klicka på