Telia har kunnat erbjuda bredband ända sedan tidigt på 90-talet. Vi hör många som är kritiska till deras ADSL på telefonlinan där du skall få 24 Mb men kanske får 7. Problemet är att både TV, bredband och telefoni skall köra på samma lina vilket gör att bandbredden minskar kraftigt. Har du problem med Telias bredband? Vad tycker du om supporten? Något som är bra med deras tjänster? Du har möjlighet att ge Telias internettjänst betyg med stjärnorna ovanför ditt inlägg. Välkommen med ditt inlägg och röstning.

[voting]




 

14 Responses to Telia

  1. drivrutiner.net skriver:

    Tycker även Telia ger ett mycket dåligt intryck idag. Ger högst en 2:a på Telia. Tänk att man betalar 359 kronor per månad och får kanske 10 Mbit om man har tur. Oftast går det ut över TV:n om du även köpt denna tjänsten via Telia.

  2. citygbg.se skriver:

    Instämmer. Har själv använt telia för många år sedan när vi fick ett bra anbud via dataföreningen. När vi så kommer till 2000 talet så krånglar allting. Supporten vet inte vad en ip adress är för någonting och du tvingas vänta i telefon flera timmar för att få kontakt. Nej jag har inte sett någe värre adsl som det ser ut idag. Det fungerar ibland så jag ger dem en dålig tvåa.

  3. webbgbg.se skriver:

    Instämmer, Telias adsl är inte bara dåligt, det är skitdåligt. Tycker däremot deras mobilabonnemang är någorlunda men det var väl inte detta frågan handlade om. Jag vill bara ge en etta för detta gördåliga bredband.

  4. blaborsen2 skriver:

    Asch, det fungerar ju. Ja, förhoppningsvis behöver du inte kontakta supporten för de är urusla. Jag ger det en tvåa.

  5. windows skriver:

    Instämmer med er andra, sämre bredband finns nog inte idag. Jag ger detta en etta.

  6. Berra skriver:

    Mycket dålig adsl. Ger dem inte mer än en etta. Så här dåligt och dyrt skall det inte vara för att få en bredbandsuppkoppling. Får bara en etta från mig.

  7. gbg skriver:

    Mycket dålig adsl. Undvik. Jag ger dem en etta.

  8. pilegarden.se skriver:

    Håller med. Ger dem också en etta.

  9. pimpim skriver:

    Fiber-LAN fungerar väldigt bra, några korta driftstopp på natten har jag märkt av, men det har alla leverantörer någon gång.

    Telia Smart som säljs i paketet är inte någon bra lösning om man är avancerad användare, eftersom den medföljande routern har stora begränsningar. Det går efter stor möda få den utbytt mot en bredbandsswitch och telefoniadapter.

    Kundtjänst är katastrofalt dålig. De har ofta mycket långa kötider, dålig service och dålig koll. Man kan bli kopplad till olika personer för att reda ut något men problemen blir sällan lösta, de blir istället fler. Det går inte heller att få tag i den man tidigare talat med, så man får ta om allt från början med en ny person, sedan kopplas runt igen. Telia support har kostat mig tusentals kronor i arbetstid räknat.

    Jag har haft så många problem med inkoppling av tjänster, fakturering, kundtjänst och support, så trots att bredbandet fungerar bra kan jag inte rekommendera någon att ha affärer med Telia.

  10. drivrutiner.net skriver:

    Nu får man se upp. Det nya är att telia skickar bluff-räkningar. Det vill säga en faktura på ett internet-abbonnemang du aldrig beställt. Räkningen jag sitter med här är på 120 :-. Sitter nu i en kö med 30 före mig. Man talar om för mig att detta är ett abbonnemang på fax-modem som är 5 år gammalt 8=[ . Någon som begriper?

  11. drivrutiner.net skriver:

    Har nu fått svar och det handlar om en gammal emailadress som man måste ha internetabbonnemang för att få använda. Kom undan med 46 kronor ;=)

Kommentera

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
Denna webbplats använder cookies. Läs mer här. Tillåter du ej cookies så klicka på