Ute på tidningen skriver Martin om några resor ut i europa efter att den nya EU lagen med fri roaming inom EU trätt i kraft. Martin skriver om sitt besök i Nederländerna där surfningen stängdes av utan orsak, likadant i Rumänien.

När jag tittar på olika omdömen om tele2:s kundservice ser jag mycket kritik. Svenska Trustpilot säger ”mycket dåligt”, likadant prisjakt, likadant reco.se samt storebadge . Nej, Martin Appel har helt rätt. Utan en duktig support kommer de inte långt idag.

Tror vi är många som upplevt dålig support. Comhem var vilsna förra året och hyrde sin support tjänst via något skumt call center företag förra året. De bytte snabbt upp sig. Likadant telia var länge ute och ”cyklade” med sin support. Jag upplevde även några konstigheter med det nya Hallon för två år sedan. Man ringde mi från Hallon och bad mig prova deras mobil abonnemang. Jag berättade om denna bredbandsblogg och att jag skrev om olika bredbandsleverantörer här. Jag frågade även hur bra detta abonnemang skulle fungera utomlands. Som i Danmark. Här sade supporten att detta skulle inte ge några problem alls. När jag så kom över till Kastrup fick jag ett meddelande att nu har jag inget internet och att jag skulle betala en massa pengar för att få tillbaka det. Jag skrev några rader om Hallon här>>>

Tagged with:
 

Kommentera

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
Denna webbplats använder cookies. Läs mer här. Tillåter du ej cookies så klicka på