I en artikel ute på idg.se skriver Joakim Arstad Djurberg att ”Elektronikbranschen usel på kundservice”.
Vi skulle nog kunna utvidga och även säga att de är sämst på support.
Efter att Telia blev Telia-sonera har vi hängt i adsl-supportens telefon för att förklara vad en ip-adress eller dns är för någonting, hur en dator fungerar och därefter blivit kopplad till någon annan och försökt förklara samma saker här.
Ett företag i Karlskoga vid namn transcom försöker nu ragga supporters som skall sitta hemma och ge support för apples kunder. Lönen är usel och anställningsförhållandet ohållbart. Funderar på hur de skall få duktiga supporters att jobba här. När du söker arbetet skall du svara på ett test skrivet av någon som inte har ett dugg vett om datorer. Ofta är det bemanningsföretag som åtar sig uppgiften att rekrytera support-personal då företaget transcom förekommer på grund av alla de dåliga omdömen de får ute på webbplatser som jobinside, ittankar.se, etc örebro.
Likadant är det med supporten på många andra ställen idag. Många support-tjänster hamnar hos företag på Irland där de inte behöver betala dig mer än 15000 kronor i månaden och de som tar jobbet har väldigt ofta dålig koll på det språk de skall representera.
Mycket av detta beror ju på ökad konkurrens och att vi kunder väljer det billigaste alternativet.
Vart är vi på väg?

 

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
Denna webbplats använder cookies. Läs mer här. Tillåter du ej cookies så klicka på