comhem och bredband2 tar hem äran bästa bredbandsleverantör 2012 tätt följd av Bahnhof.
Telia och telenor missar mycket på en väldigt dålig support och troligen för att de fortfarande förlitar sig på våra gamla koppartrådar. Comwiq på grund av det inte fungerar helt enkelt. Det är billigt men du får ju ingen uppkoppling. Bredbandsbolaget får nästan en trea för att det fungerar men inte ger den upplovade hastigheten. Tele2 får dåligt betyg för att de inte meddelar användare när deras 3g inte fungerar. Det är detta med kontakten mellan supporters och försäljare. Säljaren vill bara sälja och struntar i om kunden får det de vill ha. Supporten verkar dock vara klara med vad de pratar om. Vårt tips till tele 2 är, byt ut säljchefen och ni skall ni se tele 2 också klarar att hämta ett toppbetyg här. Det är likadant på telenor. Dåliga säljare och duktiga supporters. På Telia har du en katastrofalt dålig support på adsl och fiber medans du har en duktig support på mobilt bredband. Mätte själv uppkopplingen längs västkusten med en smartphone på telias 3G och fick uppkoppling hela. eller den mesta, vägen. Undrar om inte telia skulle överge adsl och satsa på 3G istället. Sedan även satsa på kvalitet när det gäller supporten hos vissa avdelningar. Vi har tyvärr inte hunnit få in så många röstningar på 3:s mobila bredband. Att det fungerar men inte mycket mer. Vi ser ju nu att de bygger ut för fullt men har inte fått in så många omdömen. Vill 3 att vi skall testa deras bredband får de gärna skicka ett modem och vi skall göra vad vi kan för att se det fungerar.
Fortsätt att rösta och skiva. Glöm inte att ta upp detta med säljare som försöker blåsa dig, hur supporten klarar av att lösa ditt problem och mottagande när du ringer dem. Gott nytt år och förhoppningar om bredband som fungerar.

 

One Response to comhem och bredband2 tar hem äran som bästa bredbandsleverantör 2012, tätt följd av bahnhof

  1. Berra skriver:

    Ja, telia skulle satsa på sina fiber. Även 3G fungerar någorlunda på de flesta ställena men ute på landet är det kört. Så det är noga med att kolla täckningskartan innan. Har själv god erfarenhet av comhem, förutom att det sitter några supporters i Härnsösand som nog skulle göra någonting annat. KOmmentarer typ ”jag kan se vad du har för moderkort…” o.s.v. är inte ett bra svar till en ny kontaktperson som ringer supporten. Får hoppas de bättrar sig.

Kommentera

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
Denna webbplats använder cookies. Läs mer här. Tillåter du ej cookies så klicka på