I alla fall på sträckan Göteborg Karlstad.

Här är det resultat jag får på bredbandskollen när jag ansluter till det trådlösa nätet på vagnen. Jag sitter i bistron eller kiosken på en av de främre vagnarna. 10 MB ned och 18 upp tycker jag går alldeles utmärkt att använda för surf, media, tv och mycket annat. Wi fi.n är gratis och innebär inga extra kostnader. Kan vara mycket användbart då täckningen för många teleoperatörer är väldigt dåliga på denna linje. Nu har inte alla tågset fått detta ombord men det är på gång.
Hur det sedan är med kommunikationen utåt för SJ är en annan sak. Du ser inte på sj.se korrekt information om inställda tåg, reservbussar och liknande. Likadant är det med informationen för de som jobbar ombord. Vilket innebär många irriterade passagerare, onödig väntetid samt många andra saker som gör att människor kommer försent till arbete eller andra ärenden.




Det jag tycker syns dåligt är något som kallas resegarantin vilket ger ersättning vid förseningar. Här har jag ganska goda erfarenheter från service. Jag kom försent till ett jobb i mitten av landet och provade googla upp resegarantin. Jag skrev en anmälan och fick svar morgonen efter. Det vill jag ge dem en eloge för. Har du råkat ut för mer än en timma försening så gå ut på https://www.sj.se/sv/tagresan/resevillkor/ersattning-vid-forsening.html, skriv vilken resa det handlar om(du har ett bokningsnummer på biljetten), hur mycket försenad du är och skicka.

Tagged with:
 

Kommentera

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
Denna webbplats använder cookies. Läs mer här. Tillåter du ej cookies så klicka på