Är en leverantör som funnits ganska länge. De säger att de levererar det snabbaste bredbandet via adsl(telefonlinan) och här kan du upp till 24 Mbit. De har nu även mobilt bredband 4G med en saldospärr om du surfar utomlands. Skriv vad du tycker om Glocalnets bredbandstjänster.
Just nu försöker de hitta kunder med hjälp av dig. Du skall värva kunder och får då 200 kronor plus ett halvt års fritt abonnemang. Kan det bero på att gratisabonnemangen ökat? Se mer här>>>

[voting]

 

5 Responses to Glocalnet

  1. drivrutiner.net skriver:

    Glöm inte att klicka på stjärnorna ovanför. Review eller betyg.

  2. pilegarden.se skriver:

    Tycker dessa skött sig dåligt sedan länge. Har haft problem med deras adsl. Hör flera som har problem med deras 3G också. kan bero på att den bara ger ”teoreitskt” 6 Mb. Jag ger dem en etta.

  3. johan bergh skriver:

    Jag är besviken!

    Hade Glocalnet tidigare och orsaken att jag bytte levereantör är följande.

    Mitt internet slutade att fungera och jag kontaktade Glocalnet. Först ville de att man testade det vanliga med att slå av och på, bryta strömmen, reset:a modemet men inget fungerade. Glocalnet skickade ett nytt modem men det fungerade inte heller. De kollade internet trafiken och konstaterade att de blev avbrott hela tiden men det tog mer än en vecka att kolla vilket känns väldigt länge. Jag har Sector alarm till min fastighet och de sa att jag måste koppla bort larmet innan de skickade ut en tekniker. Jag gjorde som de sade och som kollade allt och kopplade ur alarmet och de var tvungna att komma två gånger vilket kostade mig 1200 kronor. Internet fungerade fortfarande inte och de kollade internet trafiken, vilket tog ytterligare en vecka. Sedan skickade de ut ytterligare ett modem och det fungerade inte heller. Jag låg på eftersom inget hände av sig själv och till sist fick jag ut en tekniker. Han konstaterade att internet in var bar men någat var fel med ip-konfigurationer som han trodde berodde på närmaste basstation som Telia hade. Glocalnet skicka ett svar efter två veckor att de allt fungerade som det ska, vilket det inte gjorde. Jag hade då varit utan internet i snart tre månader. Jag gav upp. Som ersättning behövde jag inte betala den period som jag inte hade internet (det verkar dessutom som att Glocalnet har missat detta avdrag). De kostnader som jag har haft är förutom Sector alarm är abonnemang på Viasat on demand, World Of Warcraft och möjligheter att jobba hemifrån.

    Okej man ska vara objektiv och ge både bra och dålig kritik och här kommer den:

    Positivt:
    1) Ibland uppstår problem som inte är lätta för internetproffsen att lösa och mitt problem kanske var ett sådant.
    2) Alla som jag var i kontakt med var trevliga och tillmötesgående.

    Negativt:
    1) Supporten fungerar inte bra och i mitt fall inte alls. Det tar alldeles för lång tid och man måste ligga på hela tiden för att något ska hända.

    2) Glocalnet lägger för stort ansvar på abonnenten som ska kolla alla möjliga problem innan de skickar ut en tekniker.

    3) De känns väldigt otillfredställande och märkligt att det ska ta tre månader för ett av Sveriges tre största internetföretag att fixa så det fungerar.

    4) Man fick ge sitt omdöme om hur Glocalnet hade tillfredställt abonnentens behov efter alla samtal. Jag valde att svara efter tre och gav blandad kritik. De konstaterade att jag inte verkade vara helt nöjd och sa att de skulle ringa upp efter samtalet, vilket inte har hänt. Detta är orsaken att jag skriver här och nu.

    5) Lång uppsägningstid så man få betala flera månader extra. Det är avtalsreglerat och inget att säga om men tre månader är lång tid tycker jag. Jag har kollat internet omdömen om Glocalnet och flera har haft problem med räkningar som kommer i alla fall trots avslutat abonnemang. Man får hoppas slippa detta strul i framtiden.

    Mitt förslag till Glocalnet är att de ska behålla sin kundkontakt men se över sitt internetsupport som i mitt fall fall fungerade undermåligt. Jag anser att detta borde Glocalnet se över i sin organisation om företaget ska överleva marknaden på lång sikt.

    Johan Bergh (en mycket besviken kund)

  4. drivrutiner.net skriver:

    Stort tack för ditt proffsiga inlägg Johan.
    Jag menar många av våra adsl-uppkopplingar(internet genom telefonjacket) plus mobila abonnemang har problem. Mycket på grund av att telelinan och mobila nätet inte pallar all trafik som det ser ut just nu. Du skriver telias lina. Frågan är då: är det mobilt eller internet genom telefonjacket du använder? Jag har sett problem på båda två. Både mobilt och med telejacket. När det gäller telia via telefonjacket har du ju ofta tv-linan in på samma och det innebär att det går ut över bandbredden(hastighet på linan) när alla tittar på tv om kvällen. Framförallt där det är många hushåll. När det gäller mobilt bredband känns det ofta som om supporten inte har koll på var basstationen för din lina ligger. Detta gäller även tele2, telenor och glocalnet.
    Sedan detta med support. Ingen vill ju betala något för internet idag och det innebär leverantörerna är tvungna att dra in på någonting och frågan är då om det rätta är att dra in på supporten.
    Jag har skickat en länk till våra inlägg här till press på glocalnet och vi får väl se om de är djärva nog att svara på kritiken.
    Får ändå tacka för ett duktigt inlägg. Behöver du hjälp så har du all hjälp du kan få här på bredbandsbloggen. Du kan även kontakta oss på http://www.drivrutiner.net/kontakt/
    Välkommen åter.

Kommentera

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
Denna webbplats använder cookies. Läs mer här. Tillåter du ej cookies så klicka på