Är ett lite nyare sällskap när det gäller internet. På många ställen använder dessa fiber med statiska adresser till ditt modem. Vad tycker du om Bredband2:s tjänster? Får du vad du betalar för? Fungerar supporten? Skriv vad du tycker. Du har möjlighet att ge Bredband2:s internettjänst betyg med stjärnorna ovanför ditt inlägg. Välkommen med ditt inlägg och röstning.

[voting]

 

9 Responses to Bredband2

  1. JohanF skriver:

    Tjänsten som Bredband2 levererar är det inget fel på i mitt hus. Däremot om man vill säga upp abonnemanget så är det inte lika kul – de tillämpar 36 månaders bindningstid. Det kommer kosta mig 5.500:- att säga upp abonnemanget nu när jag flyttar eftersom de hävdar att jag inte har nån ångerrätt.

    Vi får väl se.

  2. citygbg.se skriver:

    Lunds Tekniska Högskolas studenttidning riktar stark kritik mot bredband2:s internetabonnemang i deras studentlägenheter.
    Uteblivna fakturor, blanka inbetalningskort, felaktiga förseningsavgifter och en näst intill obefintlig kundtjänst. Det är vardagen för flera av internetleverantören Bredband2:s kunder i Lund.
    Nu kräver studenterna bättring.
    Som student i Lund kan man via det öppna stadsnätet välja mellan sex olika internetleverantörer, däribland företaget Bredband2. På sin hemsida berättar företaget om kundtjänsten som uppger sig ha Sveriges bästa tillgänglighet.

    Strul med fakturor
    Men Lundagård har varit i kontakt med flera studenter som inte känner igen den beskrivningen. I stället berättar student efter student hur de haft strul med fakturor och att de ringt och mejlat i månader, utan svar.
    En av dem är Tamara Pavlovic, masterstudent på LTH.
    – Det började med att fakturorna plötsligt uteblev, berättar hon och fortsätter:
    – Eftersom jag var ny och dessutom från Serbien hade jag dålig koll på hur systemet fungerade här, jag tänkte att man kanske betalar senare för flera månader i taget. Men då kom en påminnelseavgift. Och när den var betald, kom ytterligare en som var mycket dyrare. Nästa faktura jag fick var blank och omöjlig att betala, berättar hon.

    “De lurar sina kunder”
    Efter 15 telefonsamtal och flertalet mejl till kundtjänsten hos Bredband2 började Tamara Pavlovic bli orolig. Inte en enda gång fick hon kontakt med någon annan än elektroniska telefonsvarare och först två månader senare fick hon svar via mejl. Då fick hon veta att problemet berott på att de haft en felaktig adress och att hon nu kunde betrakta den blanka fakturan som kompensation.
    – De lurar ju sina kunder. Påminnelseavgifterna hade bevisligen rätt adress – men inte fakturorna? Jag blev rädd att allt bara skulle bli värre så jag betalade fast det var deras fel. Flera vänner till mig har fått göra samma sak, man vill bara komma ur det.

    Bredband slutade fungera
    En annan besviken kund till Bredband2 är juridikstuderande Eric Elander Duque, som haft återkommande strul med fakturorna och vars bredband slutade fungera i över två månader.
    – Jag har en sådan ilska inom mig. De fakturerade mig för en tjänst jag inte kunde använda, och även om fakturorna ibland till och med hade för höga summor var det bara att betala. De svarade ju inte på vare sig mejl eller telefon och om man inte betalade kom påminnelserna oerhört snabbt, berättar han.

    Flera klagomål
    De missnöjda studenterna som Lundagård varit i kontakt med är inte ensamma. AF Bostäder gör varje år en kundenkät där hyresgästerna bland annat får framföra synpunkter på sin internetuppkoppling. Av de sex leverantörerna är det, enligt AF Bostäders VD Rolf Svensson, i princip bara Bredband2 som kritiseras.
    – Det stämmer tyvärr, även om de faktiskt fått lite färre klagomål i år i jämförelse med ifjol. Överlag är kunderna nöjda med sin uppkoppling, men just Bredband2 får en del kritik för sin service, säger han.
    När Lundagård ringer upp Bredband2 lovar de att återkomma med besked. Efter en veckas tid gör vi åter åtskilliga försök att nå företaget, utan resultat.
    Text: Sara Nygren
    Foto: Jonas Jacobson

    inShare


    På prisjakt är det lite oklart med uppsägningstid och det menar även de som givit betyg. Att man inte kommer åt en bra support helt enkelt.
    Ute på mac99.se får de dock bättre kritik
    Så det verkar som om det skiljer sig beroende på var i landet du kopplar upp dig.

  3. Blargsson skriver:

    Måste klaga på kundservicen hos Bredband2.

    Har haft fakturan skickat till mig på mail sedan jag tecknade abonemanget för ca 1 år sedan. Har inte varit några konstigheter fram till den här måndaden. Tydligen så har Bredband2 haft tekniskt strul och fakturan har inte kunnats skickas ut via mail. Då bör man ju tycka att de borde meddela de kunder som är drabbade och skicka ut det på brev. Men inte då. Hade kanske noterat att det fattats en faktura, om det inte hade skett under december månaden med allt jul/nyårs firande. Istället märker jag att porten är blockerad i slutet av januari strax efter jag precis har betalat en faktura.

    Efter jag har ringt(och suttit i telefonkö i 50minuter) så kommer det fram att en faktura saknas. Först då får jag inloggning på hemsidan och kan kolla detta. Inte nog med att internet har blivit blockerad så ska jag betala en påminnelse avgift på det hela. Och hur och vart man blir påmind kunde de på kundmottagningen inte svara på. Så nu sitter man här utan internet och får betala en påminnelseavgift utan påminnelse. Inte heller låser de upp porten även fast jag har sagt upp abonnemanget samt betalat senaste fakturan innan de pengar för den ”glömda fakturan” kommer in, och det kunde ta upp till 5 bankdagar…

  4. drivrutiner.net skriver:

    Tack för ditt inlägg blargsson. Jag skall se om jag kan ge dig lite feedback.
    Det är märkligt att du sitter i telefonkö 50 minuter när de skriver ”Enligt samlad statistik från Bredbandskollen är vi snabbast i test när det gäller svarstider från åren 2008-2014. För oss är det viktigt att leverera ett pålitligt och snabbt bredband av högsta kvalitet till våra kunder. Att vara snabbast i test 7 år i rad gör oss därför mycket stolta.

    Vad är svarstid?
    Kortfattat betyder svarstid den tid det tar för en server att svara på en fråga skickad från din dator. Korta svarstider är viktigt för all typ av webbsurf, oavsett om du handlar på nätet, streamar HD-filmer eller spelar onlinespel.” på sidan http://www.bredband2.com/privat/bredband/snabbast-i-test/ . Om du sedan går ut på trustpilot https://se.trustpilot.com/review/www.bredband2.com ser du endast dåliga omdömen. Sedan ser jag de fortfarande har problem med ”faktura”.
    Du skriver att ”porten” är blockerad. Menar du internetporten eller fiber i väggen? Jag antar du har provat att koppla datorn direkt till vägguttaget och undrar då vilken port vi talar om här.
    När det gäller nätet just nu är väldigt många dns servrar nere. Jag märker det på hemsidor, ser även problem med mailservrar till stora företag samt föreningar. Kan ha att göra med polisens kap i veckan. Dessa hackers har ju tagit sig in i CGI:s system och det är väl troligt att SÄPO inte hittat alla öppna portar på denna konfigureringen.
    Frågan är vad som händer när du kör en ipconfig /renew . Du ser hur du bär dig åt på http://www.drivrutiner.net/drivrutiner/ipconfig.php
    Om du inte får någon dns skulle du kunna ändra på den till en öppen typ http://pcsupport.about.com/od/tipstricks/a/free-public-dns-servers.htm jag skriver lite om hur du ändrar din dns på windows. Se mer på http://www.drivrutiner.net/support/windows/dns/
    När det sedan gäller betala eller inte tycker jag du skall ta en kopia på fakturan, stryka ett streck över den och skriva denna betalar jag inte då ni inte uppfyller kraven för tjänsten. Vill de inte ge med sig är det allmänna reklamationsnämnden som gäller. Du kan alltid ringa dem och be om råd. Du hittar dem på http://www.arn.se/

  5. Kalle skriver:

    Välj INTE Bredband2. Dom har inte lyckats att få en enda faktura rätt. Dom skickar ändå påminnelser trots att

    alla deras fakturor är fel. Dom är extremt svåra att nå och om du når fram till supporten så är det som att

    prata med en vägg. Epost och via hemsidan svarar dom inte på.
    Har stor erfarenhet att beställa tjänster och ta juridisk konflikt men måste tyvärr säga att jag aldrig

    upplevt något liknande. Det slutade med att dom skickade kronofogden, jag bestred och som väntat ville dom

    inte gå vidare till Tingsrätt.
    Håller på och informerar Utsikt i Linköping om Bredband2 och driver att dom ska ta bort dom som leverantör.

    Företag som är så dåliga ska bort från markaden.

Kommentera

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
Denna webbplats använder cookies. Läs mer här. Tillåter du ej cookies så klicka på