Bahnhof har ökat avsevärt de senaste åren. Bahnhof är även berömda för sin serverhantering för wikileaks, ett rökflöde från serverhallen för några år sedan och mycket annat. Enligt dem själva fick de bra omdömen från användare i November 2010. Vad tycker du om Bahnhof? Får du vad du betalar för? Fungerar supporten? Du har möjlighet att ge Bahnhofs internettjänst betyg med stjärnorna ovanför ditt inlägg. Välkommen med ditt inlägg och röstning.
[voting]

 

8 Responses to Bahnhof

  1. drivrutiner.net skriver:

    Bahnhof får ganska skarp kritik från kunderna. Många tycker deras extra avgifter för att betala fakturor inte är sjysst. Avtalet för 100/10 är 250:- per månad men kunderna får sedan 2×25 :- i extra avgifter vilket i sin tur ger 300:- per månad.
    Ja, frågan är väl även om de får 100/10 på adsl.
    Se mer på reco.se>>> och rejta.se>>>. Fler som har dåliga omdömen?

  2. Berra skriver:

    Ser ut som om de, på grund av en usel support, backar hiskeligt på rejta.se. Hiskeligt vad en dålig support kan göra för att stjälpa ett företag.

  3. Rickard59 skriver:

    Vill varna alla för Tyfon Svenska AB som ägs av Bahnhof. För tre månader sedan bytte jag till Tyfon som min nya ISP och sedan dess har jag inte haft användbart internet. Anledningen till att jag bytte till dem var att de påstod sig kunna leverera VDSL 30/12 till mig och jag behövde lite snabbare upplänk än de 24/1 jag hade. Sedan dess har min hastighet normalt legat på 0,4/0,3 Mbit/s. Otaliga kontakter till deras så kallade tekniska support är helt verkningslösa. Kontakter med kundsupporten med önskningar om hävning av abonnemanget är verkningslösa. De är inte med i ”Telekområdgivarna” så ingen hjälp därifrån. Jag hoppas nu på hjälp från ARN för att kunna bli av med dem.

  4. drivrutiner.net skriver:

    Tack för din kommentar Rickard. Jag har fått samtal från många abonnenter av olika typer adsl. Inte vdsl ännu. Vad jag förstår skall denna teknik kunna vara kapabel att ge 52 MB ner men då gäller det ju att du bor nära multislam växeln. Jag antar de går via telias nät och detta är ju inte heller någon höjdare idag om du använder de urgamla telefonledningarna. Jag antar du mäter nedladdningshastigheten med http://www.bredbandskollen.se/ och att du använder en kabel från modemet till datorn.
    Om nu du skrivit på ett avtal om att du skall få 30 MB ner och din hastighet, med kabel, endast klarar 3% av den utlovade hastigheten är ju något helt åt pipan. Tyvärr verkar inte allmänna reklamationsnämnden ha så mycket att säga till om. Det enda jag hittar är ett fall från 2005 se http://www.arn.se/referat–vanliga-fall/vanliga-fall-hos-arn/vanliga-fall-per-tvisteomrade/vanliga-fall-elektronik/kapacitet-pa-bredband/
    Jag skall se om jag hittar några pilotfall med denna marknadsföring. I annat fall har du ju marknadsföringslagen du ser ute på http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Marknadsforingslagen/
    Jag återkommer.

  5. drivrutiner.net skriver:

    Jag ser ute på bredbandskollen de tycker vi skall vända oss till http://telekomradgivarna.se/ innan vi skickar ärendet till ARN. Här hittar du lagar och regler fär dessa ärenden under http://telekomradgivarna.se/regler-och-beslut/regler–beslut-oversikt/
    Prova den vägen till att börja med.

  6. drivrutiner.net skriver:

    Bahnhof skriver att bredbandsmyndigheten ger gratis bredband till alla invånare. ”Den nya Bredbandsmyndigheten ska förse alla svenska medborgare med gratis internet. I utbyte förväntas användaren lämna ut hela sitt privatliv.” Se mer på https://www.bahnhof.se/press/press-releases/2017/04/01/ny-bredbandsmyndighet-ska-overvaka-svenskarna-pa-natet

Kommentera

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.
Denna webbplats använder cookies. Läs mer här. Tillåter du ej cookies så klicka på